Tuesday 25 October 2011

MEDICAL TEAM Sepang F1 Circuit bikin malu Malaysia aja....


Kejadian meragut nyawa penunggang Motor GP Marco Simonelli di Litar Sepang hujung minggu sudah rupanya mendedahkan satu lagi kelemahan pihak penganjur.Kini tersebar seluruh dunia bagaimana kecuaian Medical Team kita hingga menyebabkan Marco terjatuh dari stretcher ketika diusung dalam perjalanan ke ambulan yang menunggu.


Saperti yang kita semua tahu betapa 'fragile nya' seseorang mangsa yang terlibat dalam kemalangan/pelanggaran motorsikal sehingga kita dinasihatkan menunggu sehingga kakitangan perubatan tiba sebelum cuba mengalihkan mangsa kerana ditakuti berlaku kecederaan dalaman yang tidak terlihat oleh mata kasar.

Tapi menyaksikan betapa cuainya Medical Team yang menguruskan Marco hingga terjatuh dari stretcher adalah sesuatu yang amat MEMALUKAN kita sebagai negara penganjur.

2 comments:

Anonymous said...

Sengal. Bertambah sengal kalau ada rakyat buta hati menyalahkan kerajaan atas kematian Simoncelli ni..

Anonymous said...

ala bangsa melayu aja yg jadi penyelamat...kaki tangan penyelamat kebanyakan bangsa apa...Polis, bomba, Jpam, rela, tentera bangsa apa...bangsa meka tahu kutuk kita aja...kerajaan banagsa sendiri mahukan undi meka tibai bangsa sendiri undi lum tentu meka beri...kalau accident bangsa kita yg berhenti tolong , bangsa dia berhenti TOLONG tengok...kalau tolong pun pasal nak keja tow truk itu pun tengok keta.. kereta buruk meka hilnag gaib...BMW atau seangkatan meka akan berusaha utk mendapatkannya...

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates