Thursday 20 October 2011

Selamat Jalan Gaddafi..


AL FATIHAH...


Berakhir sudah episod sebuah pemerintahan yang amat panjang.Ada yang suka dan ada yang membenci.Tapi itulah lumrah manusia bila sudah terlalu lama duduk ditampuk kuasa.Gua pun tak berani nak komen tentang arwah Gaddafi ini.Ada yang menyanjunginya sebagai HERO kerana keberanian dia menentang AS secara berdepan dan ada yang mengutuk dan membenci diatas pemerintahan Kuku Besi nya.


Cuma gua nak share sikit cerita yang gua dengar pasal Gaddafi ini..
Gua ada kawan yang bekerja untuk Ranhill Bhd syarikat yang melabur di Libya untuk satu projek mega membina RUMAH UNTUK RAKYAT(tak perlu sebut besor mana pangkat kawan gua ini) yang diilhamkan oleh Gaddafi.Tak macam Perumahan Rakyat yang di ilhamkan Najib...projek rumah rakyat di Libya ini diberi secara percuma kepada rakyat Libya oleh Gaddafi.Jadi dekat mana yang tidak kena sehingga rakyat Libya bangun memberontak cuba menjatuhkan Gaddafi yang akhirnya membunuhnya...gua sendiri pun tak faham.


Mengikut kawan gua ini lagi,semasa dalam pembinaan lagi rakyat Libya entah dari mana datang main cop cop unit mana yang mereka suka ikut suka hati emak bapak mereka.Tak ada ballot ballot macam PM kita buat macam kat Putrajaya minggu sudah.Siapa kuat dia ambik Ground Floor,yang tak berani melawan settle untuk unit unit yang lebih tinggi.


Tambah kawan gua lagi projek ini bila siap sepenuhnya akan memastikan setiap rakyat Libya memiliki rumah percuma pemberian Gaddafi.Boleh bayangkan tak berapa besor punya Projek Rakyat ini?Tapi sayangnya,tak sempat nak siap 20,000 unit Ranhill Bhd dah kena blah tinggalkan Libya sebab keadaan huru hara.Apa selanjutnya nasib pelaburan Ranhill kat Libya gua tak pasti..


Yang pasti...rakyat Libya yang cerdik macam unta itu boleh tangkap lopong lepas ini sebab yang nak bagi rumah percuma itu dah mereka bunuh.Padan dengan muka korang!Suruh je Amerika buat rumah free bagi kat korang kalau boleh dapat !!!!


BANGANG PUNYA PAK ARAB MAKAN PASIR GAUL SAMA TAIK UNTA !

1 comments:

Shacklesmith said...

setuju, terbaik punya poin pak mie kasi kat last paragraph!!

usahkan umah free.. JAMBAN FREE PUN BELUM TENTU OBAMA BOLEH KASI PUNYA!!! maka kalau ada di kalangan rakyat libya yang tercirit maka beraklah di gurun tu dan pandai-pandailah kambus sendiri supaya unta tak terpijak..

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates