Friday 21 October 2011

Ini kes 'Ramas Tetek' ada ka tada..?


Gua duk syok ikut kes 'ramas tetek' oleh seorang anak VVIP politikus @ polikucing dari Penang sejak seminggu lalu.Hari hari gua disajikan dengan gambar gambar tetek yang berbagai rupa.Sampai yang tak bertetek pun tiba tiba bertetek sebab skandal ini.


Bukanlah main ramai bloggers yang main isu picit memicit dan ramas meramas tetek ini.Tapi sejak semalam isu ini dah mula kendur bila penafian demi penafian dibuat oleh tuanpunya gambar yang dikatakan sebagai anak VVIP itu dan 'mangsa' ramasan nya dan juga Pengetua sekolah dimana insiden ini dikatakan berlaku.Rupanya pompuan tu duk nun jauh kat Amerika sana dan tak tahu menahu gambar dia disiarkan oleh hampir semua pihak yang memainkan isu ini di Malaysia.Ambik ko!


Yang mula bawak keluar skandal ini bukan nya kecik anak punya blogger,tapi seorang Ketua Bahagian Umno yang juga seorang doktor.Jadi sape yang tak percaya bila seorang blogger berpangkat Ketua Bahagian Umno dan doktor kata ianya benar?Maka apa lagi...blogger yang lain pun ikut sama syok spin dengan cara masing masing lah.Yang pasti,dunia blogger sejak seminggu lalu dibanjiri dengan imej tetek yang berbagai saiz dan rupa.


Hari ini masing masing dan pusing 360 darjah dan mula keluar berbagai buah silat cuba menepis bila skandal ini dan mula nak masuk Fasa Fitnah.Ada yang kata doktor tu 'test market' lah dan macam macam lagi untuk membenarkan diri masing masing.Ada yang kata blogger pembangkang apa kurangnya bab fitnah memfitnah ini..tapi harus di ingat TWO WRONGS DONT MAKE A RIGHT.


Sebagai seorang doktor yang juga Ketua Bahagian yang banyak pengalaman,takkan lah bodoh sangat telan bulat bulat maklumat yang diterima.Kenalah tapis tapis dahulu,mana tau perangkap yang sengaja dipasang nak mengheret blogger pro kerajaan terjebak kedalam kancah FITNAH.Dalam perang siber ini segalanya mungkin dan salah satunya THE ART OF CYBER MISINFORMATION WARFARE...


Jadi lain kali kita semua kena berhati hati kalau info datang mencari kita dan bukan sebaliknya.Jangan ayam yang cuba ditangkap terlepas,tangan kita pulak bau tahi'.


Aku teringat press statement LGE pasal apa yang berlaku pada anak dia."Kalau mahu bunuh kasi bunuh sama gualah,apa bikin kacau anak gua?"."Tapi kita DAP takkan guna cara yang sama terhadap anak anak pemimpin BN".Dalam maksud ayat tu kalau kita faham..


Perlu di ingat bersepah anak anak pemimpin besar kita yang perangai macam haramjadah.Jadi kita jangan bawa anak bini kita kedalam kancah politik,kecuali yang memang sedia berada dalam politik macam parti keluarga Anwar,Kit Siang dan Karpal.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates