Thursday 20 October 2011

Bila Melayu perangai macam haramjadah !


Tadi gua tenguk berita TV3.Malam tadi Ducati melancarkan model terbaru Ducati Monster 795 Peringkat Dunia dekat Lot 10.Gua bangga beb sebab Ducati memilih Kuala Lumpur sebagai tempat pelancaran model baru ini peringkat Dunia serentak.,lebih bangga sebab anak Melayu pegang franchise motor elit ini.

Yang gua tak bangga..

Bila TV3 interview Dato SM Faisal CEO Naza Motor.Macam HARAMJADAH budak ini jawap soalan dalam Bahasa Inggeris walaupun ditanya dalam Bahasa Malaysia oleh pemberita TV3.Bukan sekali tapi beberapa kali dia buat macam itu.Sampai nak sebut website pun tersasul sasul kata Laman Maya.


Kalau lah arwah ayah lu masih hidup hari ini dia pun malu dengan semangat Melayu lu Faisal!Lu dapat Naza dengan tak perlu kerja keras saperti yang dilakukan oleh arwah ayah lu.Gua masih ingat lagi arwah ayah lu datang pagi subuh 1984 kat rumah gua nak tarek kereta BMW yang baru gua beli 2 bulan sebab syarikat Leasing tak melepaskan bayaran untuk pembiayaan kereta tu.Gua halau arwah ayah lu sebab masaalah tu tak ada kena mengena dengan gua.Masa tu arwah ayah lu cuma seorang Dealer untuk jenama BMW sahaja di Cheras.


Berputik dari insiden itu gua mula mengenal arwah ayah lu.Bermula dengan membawa masuk kereta rekon melalui syarikat dia di Taman Maluri sampailah lahir Naza Motor.Sedikit demi sedikit sehingga menjadi gergasi syarikat Automotif saperti sekarang.Lu adik beradik beradik senang senang saja mewarisi nya tanpa perlu bekerja kuat.Itu pun tak mengapa dah rezeki lu orang.

Tapi...


Tolong jangan bagi malu arwah ayah lu dengan perangai HARAMJADAH lu itu.Hormat sikit lu tu di interview live dan ditonton oleh seluruh rakyat Malaysia.Tak hilang Melayu lu kalau asyik makan KEJU dan sampai terlupakan BELACAN!

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates